Banner 1

Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 14 Μαΐου, η υποβολή προσφορών για το δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ ΑΕ.

Κατατέθηκαν τρεις (03) προσφορές από εταιρίες διαχείρισης λιμενικών τερματικών σταθμών με διεθνή παρουσία. Συγκεκριμένα προσφορές κατέθεσαν, κατά σειρά πρωτοκόλλου, οι:

1. COSCO PACIFIC LIMITED
2. Ένωση Εταιριών PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O) – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
3. Ένωση Εταιριών HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED - HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. – ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ – Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

H COSCO PACIFIC LIMITED είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company ("COSCO"). Eίναι ο πέμπτος (5ος) μεγαλύτερος διαχειριστής λιμενικών τερματικών σταθμών παγκοσμίως με παρουσία σε 27 λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, με 39,8 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2007.

Η Dubai Ports World, που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής της PENINSULAR ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O), αποτελεί ένα εκ των μεγαλυτέρων διαχειριστών τερματικών σταθμών στον κόσμο με 43 τερματικούςσταθμούς σε 28 χώρες, με 42 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2006. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Η HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED καθώς και η HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. είναι θυγατρικές εταιρίες του Ομίλου Hutchison Whampoa Limited (HWL), του μεγαλυτέρου διαχειριστή λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο με παρουσία σε 24 χώρες, 47 λιμάνια, με 66,3εκατομμύρια TEUs διακίνηση το 2007. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης η ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ και η Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Αύριο (Πέμπτη 15 Μαΐου), θα πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία ορίσθηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, για την αποσφράγιση των προσφορών.

Με τη συμμετοχή των ανωτέρω εταιριών και ενώσεων εταιριών, ολοκληρώνεται με επιτυχία η πρώτη φάση του διαγωνισμού, καθώς προσήλθαν εταιρίες και σχήματα που αποτελούν τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο (τρείς από τους πέντε πρώτους παγκοσμίως). Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας δικαιώνει πλήρως την κυβερνητική πολιτική για εκσυγχρονισμό της λιμενικής βιομηχανίας, καθώς και της επιλογές της διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμένος Θεσσαλονίκης.

Η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ πιστεύει ότι η συμμετοχή παγκόσμιων διαχειριστών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί θετική εξέλιξη για την προοπτικήανάπτυξης του λιμένος της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της. Η επιτυχής εξέλιξη του διαγωνισμού μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί ο λιμένας της Θεσσαλονίκης σε σοβαρό περιφερειακό λιμέναδιαμετακόμισης (in transit) φορτίων με θετικές συνέπειες στο εμπόριο και την τοπική οικονομία και κοινωνία.