Προστατευτείτε απο τον κορωνοϊό. Φοράτε μάσκες, κρατήστε αποστάσεις, αποφύγετε συμφόρηση.

Banner 1

Νέα

Κατά το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020.

Συγκεκριμένα, με την από 28/3/2022 έγκριση του Δ.Σ. της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης, ανακοινώνεται πως τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν το € 1εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σε € 33,4εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8εκατ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις του 2021 δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») περιλαμβάνοντας την 100% θυγατρική «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

  Εταιρεία Όμιλος
Ποσά σε (€ '000) 2020 2021 Change (%) 2020* 2021 Change (%)
Κατάσταση Συνολικών Εσόδων            
Κύκλος Εργασιών: 71.724 76.890 7,2% 71.724 77.863 8,6%
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων 49.730 51.060 2,7% 49.730 52.033 4,6%
Συμβατικό Λιμάνι 20.221 23.526 16,3% 20.221 23.526 16,3%
Εκμετάλλευση Χώρων 1.582 1.902 20,2% 1.582 1.902 20,2%
Επιβατική Κίνηση 191 402 110,5% 191 402 110,5%
             
Μικτό Κερδος 33.916 36.969 9,0% 33.916 36.182 6,7%
Ως ( %) επί των Πωλήσεων 47,3% 48,1%   47,3% 46,5%  
             
EBITDA 30.932 34.722 12,3% 30.932 33.444 8,1%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 43,1% 45,2%   43,1% 43,0%  
             
Καθαρά Κέρδη 20.092 21.100 5,0% 20.092 19.787 -1,5%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 28,0% 27,4%   28,0% 25,4%  
* Σημείωση για μεγέθη Ομίλου: το 2020* αφορά μεγέθη μητρικής και μόνο    

Αναφορικά με τα μεγέθη της μητρικής ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων ανήλθε σε € 5,2εκατ. (αύξηση 7,2%), από € 71,7εκατ. το 2020, στα € 76,9εκατ. το 2021, με € 1,3εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 2,7% και πρόσθετα
€ 3,3εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 16,3%, αποτέλεσμα κυρίως αυξημένων όγκων φορτίων και στους δύο τομείς. Επίσης σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα € 0,2εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας αύξηση 110,5%. Ειδικά για την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 17 αφίξεις το 2021 έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα Μικτά Κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. αυξήθηκαν από € 33,9εκατ. το 2020 σε € 37,0εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης από € 30,9εκατ. το 2020, σε € 34,7εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων.

Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν από € 20,1εκατ. το 2020, σε € 21,1εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 5%.

  Εταιρεία
  2020 2021 Change (%)
Διακίνηση      
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (000's TEU) 461 471 2,2%
Συμβατικός Σταθμός (000's Τόνοι) 3.741 4.236 13,3%
Πλοία που Κατέπλευσαν 1286 1377 7,1%

Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά αύξηση κατά 2,2%, από 461χιλ. TEUs το 2020, σε 471χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας). Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741χιλ. τόνους σε 4.236χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου. Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2021 ανήλθε σε € 17,4εκατ., σε σχέση με τα € 8,1εκατ. του 2020 και αφορούσε κατά βάση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, καθώς και την προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS), που εκτιμάται ότι θα λειτουργούν πλήρως τον Ιούλιο του 2022.  

Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε € 1,50/μετοχή (έναντι € 1,42/μετοχή του προηγούμενου έτους), απόφαση προς έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση της 21ης Απριλίου 2022.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».

Το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, μετά την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2022, ανακοινώνεται ότι τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia ανήλθαν σε € 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8 εκατ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») δημοσιεύθηκαν με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από € 71,7 εκατ. το 2020 σε € 76,9 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση € 5,2 εκατ. (7,2%), με € 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση 2,7% και € 3,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα από τον σταθμό συμβατικού φορτίου, αύξηση 16,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων όγκων φορτίου στους δύο αυτούς τομείς. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον επιβατικό σταθμό, ήτοι αύξηση 110,5%. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια, σημειώνεται ότι το 2021 πραγματοποιήθηκαν δεκαεπτά (17) αφίξεις, έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν από € 33,9 εκατ. το 2020 σε € 37,0 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξεως του 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν από € 30,9 εκατ. το 2020 σε € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων.

Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 5%, από € 20,1 εκατ. το 2020 σε € 21,1 εκατ. το 2021.

Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEU το 2020 σε 471 χιλ. TEU το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε € 17,4 εκατ., έναντι € 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS) που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.

Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 1,50.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».

 

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε:

Επενδυτικές Σχέσεις και Εταιρικές Ανακοινώσεις

Τηλ. 2310 593 376 & 335 | E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γραφείο Τύπου

Τηλ. 2310 593 134 & 143 | E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

dt 280322 1

dt 280322 2

dt 280322 3

Παράταση προθεσμίας για τη μελέτη αντικατάστασης του υφιστάμενου υποσταθμού 1Β και εγκατάσταση νέου υπαίθριου τύπου κιόσκι 2x630 KVA στην περιοχή του Προβλήτα 2, της ΟΛΘ Α.Ε. - TED 080/2022 [pdf]

H «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης A.E.» ανακοινώνει ότι η Ετήσια Ενημέρωση των Αναλυτών σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα έτους 2021, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 29 Μαρτίου 2022, ώρα 13:30μμ, αποκλειστικά μέσω τηλεδιάσκεψης από την έδρα της Εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, εντός Λιμένα.

Για την συμμετοχή των Αναλυτών στην τηλεδιάσκεψη σε πραγματικό χρόνο με οπτικοακουστικά μέσα, απαιτείται η δήλωση συμμετοχής στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με τίτλο ANALYST DAY”, μέχρι την Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022 και ώρα 10:00πμ.

Απαντήσεις σε ερωτήματα που υποβληθήκαν σχετικά με τους όρους της Διακήρυξης TED 080/2022 " Για τη μελέτη αντικατάστασης του υφιστάμενου υποσταθμού 1Β και εγκατάσταση νέου υπαίθριου τύπου κιόσκι 2x630 KVA στην περιοχή του Προβλήτα 2 , της ΟΛΘ Α.Ε. [pdf]

Διακήρυξη ανοιχτής διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής έργου: "Εργασίες διαγραμμίσεων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και σε περιοχές του Λιμένα Θεσσαλονίκης"

Διακήρυξη [pdf]

Έντυπο Οικονομικής Προσφοράς του έργου [pdf]